loading...
دانلود جهانی | Download-jahani.ir
محصولات فروشگاه
تبلیغات

آخرین ارسال های انجمن
سبحان کاویانی بازدید : 214 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)

هر روز که می‌گذرد به روزهای بارانی و برفی پاییز و زمستان نزدیک‌تر می‌شویم. من در روزهای سرد آینده که هر روز احتمال بارش باران، برف و یا تگرگ وجود دارد، حتماً پیش‌بینی هواشناسی را می‌بینم تا صبح که از خانه خارج می‌شوم لباس مناسب بپوشم و به خاطر بارش باران غافلگیر نشوم. برای اندروید برنامه‌های بسیار عالی و متعددی برای پیش‌بینی وضع آب و هوا وجود دارد (Accu Weather را می‌توان بهترین برنامه‌ی خارجی پیش‌بینی وضع آب و هوا دانست) ولی آنچه که تاکنون کمبودش احساس می‌شد، یک برنامه‌ی هواشناسی قوی ایرانی بود که محیط فارسی، تاریخ شمسی، و ظاهر متناسب با کاربرد ایرانیان داشته باشد.

com.app.weatherclock0

برنامه‌ی «هواشناس» که چند روزی است در بین برنامه‌های برگزیده‌ی کافه بازار خود نمایی می‌کند، دقیقاً همان برنامه‌ای است که می‌خواهیم. این برنامه را می‌توان بهترین برنامه‌ی هواشناسی فارسی و مناسب ایرانیان دانست که تاکنون عرضه شده است. اولین چیزی که در این برنامه خودنمایی می‌کند، ظاهر آن است که بسیار خلاقانه و بسیار زیبا طراحی شده است. در هواشناس، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا دور یک ساعت نمایش داده می‌شود. یعنی ساعتی که وسط صفحه است، از الآن تا ۱۲ ساعت آینده وضعیت آب و هوا با شکل‌های جالب نشان می‌دهد. پایین صفحه گزینه‌ی هفته‌ی آینده دیده می‌شود. با انتخاب این گزینه وضعیت آب و هوا از الآن تا هفت روز آینده به صورت لیست نمایش داده می‌شود. ظاهر برنامه بسیار زیبا طراحی شده است. رنگ‌ها، فونت‌ها، نوشته‌ها، شکل‌ها، انیمیشن‌ها و … بسیار عالی و زیبا است. همه‌چیز ساده، مدرن و مطابق مدهای امروزی طراحی شده‌اند. همین ظاهر زیبا کار با نرم‌افزار را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

com.app.weatherclock1

از نظر کاربردی هم این نرم‌افزار بسیار عالی کار می‌کند. در مدتی که من با آن کار کردم، هیچ ایراد یا هنگ در برنامه ندیدم. طبق گفته‌های سازنده، اطلاعات برنامه از ۱۸ منبع معتبر هواشناسی دریافت می‌شود و نتیجه‌ای که بر روی صفحه نمایش داده می‌شود، یک میانگین از پیش‌بینی این ۱۸ منبع است. بدین صورت هم پیش‌بینی دقیق‌تر است و هم اگر برای مثال یک منبع از کار افتاد، ۱۷ منبع دیگر، اطلاعات برنامه‌ی هواشناس را تأمین خواهند کرد و اختلالی در کار برنامه ایجاد نخواهد شد. خوبی برنامه به این است که استان‌ها و شهرهای ایران در آن به زبان فارسی وجود دارند و احتیاجی به پیدا کردن شهر از منابع خارجی به زبان انگلیسی نیست. اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، اطلاعات برنامه از طریق اینترنت بروز می‌شود. وگرنه از طریق فرمول‌هایی، پیش‌بینی آب و هوا انجام می‌شود. یعنی برای کار با برنامه احتیاج نیست که همیشه به اینترنت دسترسی داشته باشید ولی مطمئناً اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، اطلاعات نمایش داده شده، دقیق‌تر و قابل‌اطمینان‌تر خواهند بود. به وسیله‌ی قابلیت «ماشین زمان» می‌توان به وسیله‌ی همین فرمول‌های پیش‌بینی آب و هوا، از ۱۰ سال گذشته تا ۶۰ سال آینده را پیش‌بینی کرد. البته بعید می‌دانم پیش بینی آب و هوای ۶۰ سال آینده آنچنان دقیق و قابل اطمینان باشد!

 

آن ویژگی که نشان می‌دهد تولید این برنامه کاملاً حرفه‌ای انجام شده، راهنمای نرم‌افزار است. تمام قسمت‌های نرم‌افزار دارای راهنمای دقیق و کامل است. وقتی برای اول نرم‌افزار را باز می‌کنید، راهنما روش استفاده از نرم‌افزار و ویژگی‌های آن را توضیح می‌دهد.

com.app.weatherclock3

یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه، خدماتی است که می‌توان از فروشگاه مخصوص هواشناس خریداری کرد. حذف تبلیغات، هواشناسی آفلاین، هشدار بارانی و برفی، طرح‌های رنگی و … از جمله‌ی این خدمات هستند که به قیمت خیلی کم به فروش می‌رسند. برای مثال به وسیله‌ی هواشناسی آفلاین، می‌توانید هر موقع که می‌خواهید با پیامک از وضع آب و هوا مطلع شوید. با طرح هشدار بارانی اگر در ساعات آینده پیش‌بینی باران برای شهر شما می‌شود، با پیامک به اطلاعتان می‌رسد. طرح طلایی پیامکی نیز هر شب ساعت ۹ پیش‌بینی آب و هوای فردا را به شما پیامک می‌کند. این طرح‌ها برای افرادی که در مناطق پرباران یا پربرف مثل شهر‌های شمالی یا شهر‌های کوهستانی زندگی می‌کنند بسیار مناسب هستند. آگاه ساز، از ویژگی‌های رایگان این برنامه است که در قسمت Notifications بالای صفحه، تاریخ شمسی هر روز را بعلاوه‌ی وضعیت آب و هوای همان روز نشان می‌دهد.

com.app.weatherclock2

این برنامه واقعاً عالی است. حیف است که این برنامه‌ی مجانی را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب نکنید. تنها کمبودی که من در این برنامه مشاهده می‌کنم، یک ویجت بسیار زیبا برای صفحه‌ی خانه است. به نظرم می‌توان همین ساعت زیبا که صفحه‌ی اصلی برنامه را تشکیل می‌دهد و وضعیت آب و هوا دور تا دور آن نمایش داده می‌شود، به عنوان یک ویجت زیبا برای صفحه‌ی خانه استفاده کرد. امیدوارم این قابلیت در نسخه‌های آینده‌ی هواشناس در آن گنجانده شود.

com.app.weatherclock4

برای دریافت برنامه هواشناس در کافه بازار به این لینک مراجعه کنید (لینک کافه بازار هواشناس)

یا این تصویر QR Code را بوسیله‌ی گوشی اسکن کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود جهانی از مهر سال 1392 شروع به کار کرده است و مي کوشد تا بهترين ها را براي کاربران و بازديد کنندگان گرامي فراهم سازد به اميد آن روز که دانلود جهانــی مانند نگيني در زمينه دانلود و... بدرخشد . آی دی مدیریت: sobhankaviani7 شماره پیامک: 09137685619 پاسخگویی از ساعت 13تا 20بصورت پیامک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عملکرد سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    چگونه با سایت دانلود جهانی آشنا شده اید؟
    بزرگترین هدیه ایی که اینترنت به شما داده کدام است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 890
  • کل نظرات : 292
  • افراد آنلاین : 114
  • تعداد اعضا : 233
  • آی پی امروز : 304
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 617
  • باردید دیروز : 115
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,573
  • بازدید ماه : 2,573
  • بازدید سال : 75,020
  • بازدید کلی : 1,480,059
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    تبلیغات