loading...
دانلود جهانی | Download-jahani.ir
محصولات فروشگاه
تبلیغات

آخرین ارسال های انجمن
سبحان کاویانی بازدید : 2057 یکشنبه 17 فروردین 1393 نظرات (0)

پنجمین عضو خانواده گوشی‌های نکسوس سرانجام همزمان با نسخه ۴/۴ اندروید معرفی شد؛ گوشی پر حاشیه‌ای که خیلی بی‌سر و صدا سر و کله‌اش پیدا شد. حقیقت این است که پس از خریداری موتورولا شایعات زیادی وجود داشت که نکسوس بعدی را موتورولا خواهد ساخت. اما با آمدن موتو ایکس مشخص شد که ظاهرا گوگل همچنان می‌خواهد نکسوس را دیگران بسازند. چرایی‌اش را فعلا ما هم نمی‌دانیم. دومین همکاری گوگل و ال‌جی چیزی بیشتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت. نکسوس ۵ یکی از قوی‌ترین گوشی‌هایی است که تا به امروز عرضه شد و از نظر ظاهر هم نسبت به رقبا چیزی کم ندارد. تنها مشکل اینجاست که گوگل ظاهرا هنوز هم دقیقا نمی‌داند به دنبال چه سخت‌افزار یا رنجی از قیمت می‌گردد. این گوشی ۳۵۰ دلاری را نمی‌شود خیلی ارزان به شمار آورد. با این حال همچنان یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های رده اول بازار به شمار می‌رود. اما زیر پوسته پلاستیکی نکسوس ۵ چه خوابیده است؟

 

Nexus

طراحی
نکسوس ۵ صاحب یکی از بهترین طراح‌هایی است که تاکنون در محصولات گوگل دیده‌ایم. گوشی جدید شباهت زیادی به نکسوس۴ دارد، با این تفاوت که لبه‌های آن نسبت به قبل تیز‌تر شده‌اند و بدنه فرم یکدست‌تری به خود گرفته است. با ۶/۸ میلی‌م‌تر، نکسوس ۵ باریک‌تر و سبک‌تر از نکسوس۴ است، اما نه به باریکی آی‌فون یا گلکسی اس۴. نکسوس۵ از بدنه‌ای تمام پلاستیکی ساخته شده که در‌‌ همان نخستین ارتباط متوجه کیفیت خوب ساخت آن می‌شوید. از نظر اندازه گوشی جدید گوگل تفاوت چشمگیری با نکسوس ۴ نکرده، جز اینکه کمی کشیده‌تر شده تا صفحه نمایش بزرگ‌تری را در خود جای دهد. صفحه نمایش تقریبا پنج اینچی گوشی همانی است که HTC One و Samsung Galaxy S۴ استفاده می‌کرد؛ البته با این تفاوت که ابعاد کوچک‌تری دارد. این صفحه نمایش ۹۵/۴ اینچی کیفیتی برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۴۵ ppi دارد. تنها مشکلش اینجاست که صفحه نمایش نکسوس کمی تاریک‌تر از گوشی‌های دیگر است و غنای رنگی آن‌ها را هم ندارد.

کارایی
سخت‌افزار گوشی ترکیبی است از‌‌ همان سخت‌افزاری که در Galaxy s۴ و LG G۲ وجود داشت. یعنی یک پردازنده ۲۶/۲ گیگاهرتز چهار هسته‌ای Snapdragon ۸۰۰ به همراه یک پردازنده گرافیکی ۳۳۰ Adreno و ۲ گیگابایت رم. که از این میزان رم معمولا ۵/۱ گیگابایت برای استفاده اپلیکیشن‌های گوشی همواره آزاد است. نکسوس با یک باتری ۲۳۰۰mAh عرضه شده که به مراتب کوچک‌تر از باتری ۳۰۰۰mAh ال‌جی جی۲ است. متأسفانه همین موضوع هم باعث شده تا گوشی عمر مفید چندان ایده عالی نداشته باشد. به
عبارت دیگر گوشی به زحمت یک روز کاری را دوام می‌آورد و هر روز باید شارژ شود. با این وجود عمر باتری نسبت به مثلا iPhone ۵s تفاوت چشمگیری ندارد. مشکل دیگر این است که اسپیکرهای گوشی هم آن‌طور که باید و شاید قوی نیستند و کیفیت صدای آن‌ها را نمی‌توان ایده‌آل دانست. هرچند احتمالا این مشکل در آینده با به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوگل حل خواهد شد.

nexus-5-2 copy

دوربین
بی تردید دوربین مهم‌ترین پاشنه آشیل نکسوس ۵ است. با وجود تمام تبلیغ‌های گوگل مبنی بر سرعت هفت برابری دوربین گوشی نتیجه دوربینی کاملا معمولی است. دوربین هشت مگاپیکسلی پشت گوشی و ۳/۱ مگاپیکسلی جلوی آن در بیشتر اوقات در حد انتظارات ظاهر می‌شود؛ حتی کیفیت تصاویر آن را می‌توان با iPhone 5s مقایسه کرد. با این حال نباید انتظار معجزه هم داشت. مشکل اینجاست که وقتی تصاویر گوشی را با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی LG G2 یا دوربین ۲۰ مگاپیکسلی Sony Xperia Z1 مقایسه می‌کنید دیگر کیفیت تصاویر نکسوس به نظرتان نمی‌رسد. درعین‌حال سیستم فوکوس خودکار دوربین که گوگل خیلی روی آن تاکید داشت گاهی زیادی لفت می‌دهد و خیلی اوقات ممکن است با وجود فوکوس تصاویر محو بیفتند؛ مشکلی که احتمالا باز هم به نرم‌افزار مربوط می‌شود تا سخت‌افزار.

moment_android_phone_2400

نرم‌افزار
کیت‌کت عرضه شده روی نکسوس۵ دیگر یک اندروید خام ساده نیست. به عبارت ساده گوشی‌های اندرویدی معمولا با ساده‌ترین و سبک‌ترین نسخه اندروید عرضه می‌شدند. اما این بار مثل این می‌ماند که گوگل هم مانند سامسونگ و گلکسی‌اش، ویژگی‌های اختصاصی را روی اندروید نصب شده روی نکسوس عرضه کرده است. این تجربه جدید با محوریت Google Now طراحی شده و حد و حدود کاربرد آن هم به این بستگی دارد که کجا هستید و چقدر اطلاعات به آن می‌رسد. اطلاعاتی مثل اینکه وضعیت آب‌وهوایی چطور است یا کدام خیابان‌ها ترافیک سنگین‌تری دارند.
جمع‌بندی
بی‌تردید نکسوس۵ در سری گوشی‌های نکسوس گوگل یک گام قوی به جلوست. این گوشی مزایای تمام گوشی‌های رده اول بازار را دارد. تنها مشکل اینجاست که گوگل و ال‌جی باید بیشتر روی برطرف کردن ایرادات نرم‌افزاری آن وقت می‌گذاشتند. از طرفی با وجودی که نکسوس۵ نماینده اندروید کیت‌کت محسوب می‌شود؛ در نتیجه عملا ویترینی برای به نمایش گذاشتن یک ایده آزمایشی است؛ ایده‌ای که کیت کت برای آزمایش آن می‌آید. این موضوع که مثلا قرار است جزء مزایای گوشی جدید باشد از خیلی جهات کار نکسوس را به عنوان برندی مستقل خراب می‌کند. به هر حال اگر نکسوس اندک مشکلاتش را با دوربین و اسپیکرها حل کند، بی‌تردید یکی از اولین پیشنهادهای ما به همه آنهایی است که تا پیش از عید به دنبال گوشی اندرویدی جدیدی هستند.

 

nexys-5-huge

مقایسه کارایی
نکسوس در نتیجه بیشتر مقایسه‌ها امتیاز خوبی گرفته؛ هرچند همه جا لزوما این طور نیست. مثلا از نظر کلاک پردازنده نکسوس حتی گلکسی اس۴ را هم پشت سر می‌گذارد. با این حال هنگام کار با اینترنت این مزیت ظاهرا اصلا به‌دردش نخورده است.
پردازنده و گرافیک:
۲۷۲۱۰: Nexus 5
25368: Galaxy S4
17642: Nexus 4
HTML 5:
1495: Nexus 5
2126: Galaxy S4
1287: Nexus 4

رقبای nexus5

samsung-galaxy-s-4-

Samsung Galaxy S4
گلکسی اس۴ بی‌تردید مهم‌ترین گوشی فعلی اندرویدی است. در مقام مقایسه این گوشی با نکسوس ۵ تفاوت سخت‌افزاری خاصی ندارد، جز اینکه دوربین بهتری دارد و اندکی هم گران‌تر است. البته ویژگی‌های نرم‌افزاری اضافی را که سامسونگ هم نباید از یاد برد.

 

fec44474281746898635ced37559b229

HTC One
این محصول خوش آب و رنگ بی‌تردید با کیفیت‌ترین گوشی اندرویدی بازار است.
به عبارت ساده در نظر خیلی‌ها HTC One قاتل آی‌فون بود. از دید سخت‌افزار Htc one از نکسوس۵ در پله پایین‌تری قرار می‌گیرد. اما از نظر طراحی و کیفیت ساخت چیزی کم ندارد. HTC One احتمالا زودتر از دیگر برندها تا ژانویه ۲۰۱۴ (یعنی اوسط دی) کیت‌کت را دریافت خواهد کرد.

 

iPhone-5s-gold-three-up-back-front-profile

iPhone 5S
بی‌تردید‌ آی‌فون مهم‌ترین رقیب نکسوس و کلا تمام گوشی‌های اندرویدی است؛ حریفی که همیشه آن‌قدر وسوسه‌انگیز هست که حریفانش را به دردسر بیندازد. گوشی جدید اپل این بار به یک پردازنده ۶۴ بیتی و یک حسگر اثر انگشت مجهز شده که در نوع خودش یک ابتکار به شمار می‌رود. دو گوشی تفاوت قیمتی بسیار بالایی دارند.

 

MotoX_Black_2633660b

Moto X
اینکه بپرسیم موتو ایکس (Moto x)یا نکسوس۵ اصلا سوال آسانی نیست. این دو محصول جدید گوگل هر کدام مسیر کاملا متفاوتی را پیموده‌اند. موتوایکس حتی در زمان عرضه‌اش هم از نظر سخت‌افزار قوی نبود. تفاوت اصلی اینجاست که موتو ایکس متفاوت‌ترین تجربه‌ای را که از یک گوشی انتظار دارید به شما عرضه می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود جهانی از مهر سال 1392 شروع به کار کرده است و مي کوشد تا بهترين ها را براي کاربران و بازديد کنندگان گرامي فراهم سازد به اميد آن روز که دانلود جهانــی مانند نگيني در زمينه دانلود و... بدرخشد . آی دی مدیریت: sobhankaviani7 شماره پیامک: 09137685619 پاسخگویی از ساعت 13تا 20بصورت پیامک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    عملکرد سایت را چگونه ارزیابی میکنید؟
    چگونه با سایت دانلود جهانی آشنا شده اید؟
    بزرگترین هدیه ایی که اینترنت به شما داده کدام است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 890
  • کل نظرات : 292
  • افراد آنلاین : 109
  • تعداد اعضا : 233
  • آی پی امروز : 385
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 1,812
  • باردید دیروز : 115
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,768
  • بازدید ماه : 3,768
  • بازدید سال : 76,215
  • بازدید کلی : 1,481,254
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    تبلیغات